Home

Home

ľavý banner

ZAKLADATEĽKA EMI PREZRADILA: AKO VZNIKLA ÚSPEŠNÁ FIRMA A AKÉ BOLI JEJ ZAČIATKY

Pridal: Vanesa Holeckova Kategória: Zaujímavosti Dňa: Pozretí: 14516

Firma EMI má dlhoročnú tradíciu v oblasti výroby a predaja bytového textilu. Na trhu sme už 28 rokov a ponúkame zákazníkom široký sortiment slovenských produktov za prijateľné ceny. Vynikáme predovšetkým jedinečnými dizajnmi posteľných obliečok, prvotriednou kvalitou a šitím na mieru podľa požiadaviek zákazníkov. Nakupovanie na našom e-shope vám výrazne ušetrí čas a dlhé hodiny strávené v rôznych obchodoch. Vďaka EMI si môžete zariadiť takmer celú domácnosť pomocou jednej objednávky, ktorú vám s radosťou doručíme až k vám domov.   

E-shop EMI získal niekoľko ocenení od heureka.sk a v roku 2021 sa stal víťazom ShopRoku v kategóriách „Bývanie a design“ a „Bytové doplnky“. Kto stojí za úspešnou firmou EMI a ako taká firma vzniká? Viac nám povedala zakladateľka Jana Cicmanová, ktorá vôbec prvýkrát prezradila, aké boli začiatky EMI, čo je potrebné, aby firma fungovala a čo môžeme očakávať v blízkej dobe.  

rozhovor_vznik_emi

1. Dobrý deň, pani Cicmanová vážime si, že ste prijala pozvanie na dnešný rozhovor. Ste zakladateľkou firmy EMI, ktorá sa zameriava na výrobu a predaj bytového textilu. Nás by zaujímalo ako vznikol Váš podnikateľský nápad? 

Po páde socializmu bol trh dosť malý a niekedy v tom čase vznikol nápad, prísť na trh s niečím, čo tu chýba. Napríklad, keď si dobre spomínam tak chňapky boli dostupné len dva druhy a nie práve najkrajšie. Takže sa dalo ľahšie presadiť. Najprv sme teda začali šiť chňapky, utierky a neskôr aj posteľné obliečky, plachty a vankúše. Každý rok sme postupne rozširovali sortiment a zvyšoval sa aj počet zamestnancov. 

2. Mnohých začínajúcich podnikateľov zaujíma, ako začať podnikať. Aké boli Vaše začiatky? Je náročné založiť firmu? Čo by ste im poradila? 

Každý začiatok je ťažký. Nie je ťažké založiť firmu, ale keď chce človek uspieť, musí venovať práci veľa času a robiť ju najlepšie ako vie. Najdôležitejšie je vychádzať zákazníkom v ústrety a robiť všetko preto, aby bol zákazník za každú cenu spokojný. Práve zákazník je pre firmu veľmi dôležitý, to si treba uvedomiť a takto k tomu pristupovať. 

Mladým by som poradila, aby sa nebáli podnikať. Každý je v niečom dobrý a keď spojí prácu s hobby, neskôr mu to určite prinesie výsledky. Treba skúšať všetko, sledovať čo funguje, čo  naopak nie a robiť maximum. Neúspech by nemal nikoho odradiť, ukazuje nám len kadiaľ cesta nevedie.   

3. Očakávali ste, že sa firma až takto rozrastie a bude dosahovať také skvelé výsledky alebo to prekvapilo aj Vás? 

Nečakala som to, ale človeka vždy poteší, keď vidí že sa firme darí a prosperuje. Nie je to ľahká cesta. Myslím si, že každý, kto sa niečomu venuje naplno sa nakoniec vždy niekde dopracuje a tie výsledky skôr či neskôr budú viditeľné. Keďže EMI je rodinná firma, pokračuje ďalej mladšia generácia, ktorá prichádza s novými a modernejšími postupmi. Staršia generácia zase odovzdáva svoje skúsenosti a to najmä čo sa týka riadenia firmy prípadne, poučenia do budúcnosti, aby sa neopakovali chyby a firma rástla. Je potrebné to vedieť prepojiť, zobrať si z toho len to najlepšie a aplikovať to v prospech firmy. Pevne verím, že EMI bude dosahovať ešte lepšie výsledky ako doteraz. 

4. Kde sídli Vaša firma? Máte len e-shop alebo aj nejaké predajne? 

Naša firma sídli v Sabinove, v ktorom sa nachádza výroba, sklad a kamenná predajňa.

emi_sabinovemi_predajna_v_sabinove

V rámci Slovenska máme zatiaľ niekoľko kamenných predajní. Dve predajne máme v Prešove, dve v Košiciach, jednu v Žiline, jednu v Poprade. Všade máme veľmi ochotných zamestnancov, ktorí sú pripravení našim zákazníkom pomôcť s výberom produktov a zodpovedať im otázky. Vďaka e-shopu vieme doručiť produkty EMI do všetkých častí Slovenska. Využívame na to kuriérsku spoločnosť, ktorá sa snaží vždy čo najrýchlejšie doručiť objednávky našim zákazníkom.  

5. Plánujete otvoriť aj ďalšie kamenné predajne? Napr. niekde na západe Slovenska?

Určite áno. Chceme aby naše produkty boli dostupné pre každého. Máme zákazníkov, ktorí naozaj radi navštevujú naše predajne, pretože si môžu pozrieť produkty priamo na predajni. Niektorí zákazníci pred kúpou potrebujú vidieť ako ten produkt vyzerá a aký je daný materiál na dotyk. Iný zase pozitívne hodnotia, že si môžu kúpiť naše produkty hneď, najmä vtedy, keď potrebujú darček na poslednú chvíľu. Čo sa týka ďalších kamenných predajní, tak určite plánujeme otvoriť aj v ďalších mestách. Najbližšie budeme otvárať predajňu v Bratislave. 

6. V akých krajinách pôsobí EMI? Plánujete expandovať aj do ďalších krajín?

Aktuálne okrem Slovenska pôsobíme aj v Čechách a v Maďarsku. To znamená, že máme zatiaľ e-shopy, ktoré sú dostupné aj na zahraničnom trhu. Výhodou je, že zákazníci zo zahraničia si tak môžu prezerať naše produkty vo svojom rodnom jazyku. Taktiež máme k dispozícii zákaznícku podporu aj pre zákazníkov zo zahraničia. V najbližšej dobe plánujeme expandovať do Chorvátska a Rumunska a potom sa uvidí, ktoré budú ďalšie krajiny.  

7. Vieme, že Vaša firma sa zaoberá výrobou aj predajom bytového textilu a doplnkov do domácnosti. Koľko zamestnancov je potrebné mať, aby všetko fungovalo? 

EMI má celkovo približne 70 zamestnancov, ale mení sa to vzhľadom na rast firmy. Zamestnancov máme v kancelárii, ktorí pracujú na marketingu a celkovom chode e-shopu, či už slovenského alebo zahraničných. Dôležitou súčasťou firmy sú zamestnanci vo výrobe, kde sa vyrábajú matrace, vankúše, paplóny a šijú posteľné obliečky, plachty a iné. Práve tam vznikajú naše kvalitné výrobky. Ďalej máme zamestnancov v sklade, ktorí  sa starajú o to, aby všetky objednávky boli v poriadku a včas doručené našim zákazníkom. V kamenných predajniach máme taktiež zamestnancov, ktorí sú v priamom kontakte so zákazníkmi, radia im pri výbere a predávajú naše výrobky. 

8. Čo považujete za najväčší úspech Vašej firmy, na ktorý ste hrdá?

Určite sú to ocenenia, ktoré sme získali ako e-shop, pretože tie boli posudzované na základe spokojnosti zákazníkov a patrí im veľká vďaka.

shoproku_2021_byvanie shoproku_2021_bytove_doplnky

Úspechom je aj množstvo pozitívnych recenzií a ohlasov na naše produkty. Viditeľný úspech je aj na rastúcich tržbách oproti predchádzajúcim rokom. Za úspech považujem aj to, že sa nám začína dariť v zahraničí, pretože nie je jednoduché presadiť sa na zahraničnom trhu. Vyžaduje si to veľa práce, získavania informácii o tom ako to funguje v iných krajinách a taktiež veľa času kým sa všetko spustí a rozbehne. 

9. Ktoré produkty EMI máte vy osobne najradšej a prečo? 

Myslím si, že máme veľa krásnych a praktických výrobkov do domácnosti. Ja používam celý náš sortiment, takže je ťažké určiť, ktoré sú tie naj. Máme napríklad naozaj jedinečné vzory obliečok a každý zákazník si medzi nimi určite nájde tie svoje. Ak by som vyberala z obliečok, tak sú to podľa mňa bavlnené obliečky Beneton, ale ako hovorím každému sa páči niečo iné.

bavlnene_obliecky_beneton_emi

10. Aké produkty by ste poradila náročnejším zákazníkom, ktorí chcú niečo špeciálne?

Náročnejším zákazníkom by som určite odporučila damaškové obliečky a obliečky z bavlneného saténu. Damaškové obliečky preto, že sú vyrobené z kvalitného a luxusného materiálu damašek. Je to veľmi príjemná látka na dotyk, nevyžaduje si špeciálnu starostlivosť a má dlhú trvácnosť. Obliečky z bavlneného saténu preto, že majú luxusný a elegantný vzhľad. Sú hebké na dotyk, nechladia ani nehrejú a hodia sa aj na leto. 

damaskove_obliecky_biele_emi satenove_obliecky_emi

11. Plánujete rozšíriť portfólio produktov? Na aké produkty by ste sa chceli zamerať v najbližšej dobe?

Určite sa budeme snažiť rozširovať portfólio produktov v každej kategórii. Zatiaľ nevieme úplne presne o aké produkty pôjde. Budeme sa riadiť tým, po čom bude najväčší dopyt a čo chýba našim zákazníkom. Takže ak náhodou sú produkty, ktoré od nás očakávajú, ale zatiaľ ich v ponuke nemáme, môžu nám napísať mail alebo zanechať správu na sociálnych sieťach. Každý postreh uvítame.  

12. Zaujímalo by nás, na čo by nemala žiadna firma zabúdať, ak chce napredovať. Môžete nám prezradiť kľúčové body, na ktoré sa vy zameriavate, aby ste dosahovali stanovené ciele?

Ako som už spomínala, tak v prvom rade je to spokojnosť zákazníkov, ktorú dosiahneme len individuálnym a férovým prístupom. Preto ponúkame aj možnosť šitia výrobkov na mieru, aby sme splnili ich požiadavky. Kľúčová je aj kvalita výrobkov, pretože zákazníci si na ňu potrpia a je potrebné si ju aj udržať. A tretím bodom sú určite primerané ceny výrobkov pre všetkých. Máme prevažne produkty do domácnosti, ktoré ľudia potrebujú a tomu by mali byť prispôsobené aj ceny. Zvykneme mať na e-shope aj zaujímavé zľavy, počas ktorých si vedia naši zákazníci kúpiť výrobky veľmi výhodne. 

13. Spomenuli ste spokojnosť zákazníkov. Predsa len vyhovieť im je občas náročné a predpokladáme, že tak ako v každej firme aj u Vás občas vznikne nečakaná situácia. Ako v takom prípade postupujete, aby ste docielili spokojnosť? 

Vyhovieť zákazníkom je často náročné, ale robíme čo je v našich silách. Preto máme aj zákaznícku podporu a v prípade akejkoľvek nespokojnosti nás môžu kontaktovať na čísle +421 233 057 083 alebo prostredníctvom mailu ahoj@emi.sk. Sme k dispozícii od pondelka do piatku. Každý podnet alebo požiadavku zákazníka hneď posudzujeme a snažíme sa ich vyriešiť k ich spokojnosti. V prípade, že nastala nejaká chyba z našej strany, tak sa to snažíme čím skôr napraviť, ale robíme všetko pre to, aby týchto situácii bolo čo najmenej. 

14. Aké to je viesť firmu z Vášho pohľadu? Predsa len podnikanie si vyžaduje veľa úsilia. Skúste poradiť ako to celé zvládať. 

Nie je to len moja práca, ale práca celého tímu. Je to aj o zamestnancoch, ktorí pre firmu pracujú, pretože to má veľký vplyv na celkové výsledky. Zamestnanci, ktorí majú reálny záujem pracovať, rýchlo sa učia a snažia sa dosahovať čo najlepšie výkony, tak takých by si prial každý zamestnávateľ. Preto je dôležité dbať aj na výber zamestnancov a sledovať ich výkony. My sa snažíme pracovať s kvalitnými ľuďmi, aby všetko fungovalo ako má a to je vlastne odpoveď na to, ako to zvládať. 

15. Na záver mám ešte otázku, ktorá určite bude zaujímať najmä vašich zákazníkov.  Ako vidíte budúcnosť EMI? 

Chceme sa neustále zlepšovať a rozširovať náš sortiment, aby zákazníci mali všetko čo potrebujú pre svoju domácnosť na jednom mieste. Budeme naďalej hľadať a zisťovať, čo naši zákazníci chcú a vychádzať im v ústrety. Budeme sa snažiť ešte viac skvalitniť naše služby, aby pre nich nakupovanie u nás bolo čo najpohodlnejšie. Taktiež chceme, aby boli naše produkty dostupné aj v ďalších krajinách a našli si svoje miesto aj v zahraničných domácnostiach. 

Máte radi naše produkty a chcete podporiť e-shop EMI? :)  Chceme o Vás vedieť! 

Pošlite nám fotografie produktov EMI, ktoré zútulňujú Váš domov alebo nám zanechajte peknú recenziu. Na spokojnosti našich zákazníkov nám záleží a preto neustále zlepšujeme služby pre Vás. 



Komentáre

Zanechajte svoj komentár